پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر / باشگاه فیلم هنر و تجربه

نمایش دو فیلم از مسعود کیمیایی در باشگاه هنروتجربه

نمایش دو فیلم از مسعود کیمیایی در باشگاه هنروتجربه

پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر
نمایش دو فیلم از مسعود کیمیایی در باشگاه هنروتجربه

 

دو فیلم از مسعود کیمیایی در باشگاه هنروتجربه به نمایش درمی‌آید.

هفتمین برنامه «تابستانه» باشگاه هنروتجربه به نمایش دو فیلم «اسب» و «پسر شرقی» به کارگردانی مسعود کیمیایی اختصاص دارد. این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و ونوجوانان روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ساعت 19 در پردیس سیتی سنتر اصفهان برپا شد.


کیمیایی سال ۱۳۵۴ و بعد از کارگردانی آثار شاخصی چون «قیصر»،«رضا موتوری» و «گوزن‎ها»، فیلم کوتاه «پسر شرقی» را ساخت. فیلمی که مولفه‎های آشنای سینمای مسعود کیمیایی را به همراه داشت. داستان این فیلم درباره یک محله و بچه‌های آن است .این بچه‌ها به دو گروه تقسیم شده‌اند و در این میان بادبادکی قرار است به آسمان فرستاده شود. یک دسته با شادمانی پرواز بادبادک را تماشا می‌کنند. گروه دیگر تلاش می‌کنند بادبادک را پایین بکشند….


در این فیلم کیمیایی هم‌چنان با همکار قدیمی و تاثیرگذار خود همراهی می‎کند، نعمت حقیقی مدیریت فیلم‌برداری این فیلم را برعهده دارد و موسیقی آن نیز ساخته فریدون شهبازیان است. کیومرث نوری و گیلدا کیمیایی بازیگران «پسر شرقی» هستند. این فیلم موفق به دریافت جایزه پلاک نقره‌ای از جشنواره فیلم «مانهایم» شد.


این کارگردان یک سال بعد و پس از ساختن فیلم بلند«غزل»، فیلم کوتاه دیگری با نام  «اسب» را مقابل دوربین برد. فیلمی که از گونه وسترن که همیشه مورد علاقه کیمیایی است، وام گرفته و روایت‌گر داستان یک پسر ترکمن و اسبی است که پرورش داده و به آن بسیار وابسته شده‎است. یک دلال قصد خرید اسب را دارد و پسر به این شرط که با اسب بماند و از آن مواظبت کند، حاضر به این معامله می‌شود… فیلم‌برداری این اثر را هم نعمت حقیقی برعهده داشته و اسفندیار منفردزاده دیگر همراه و همکار تاثیرگذار سینمای مسعود کیمیایی، سازنده موسیقی این فیلم است.کیومرث نوری، عظیم اعزازی و سعید مولایی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.


ورود برای علاقه‌مندان به برنامه باشگاه هنروتجربه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه بلیت دریافت کنند.



هیچ سانسی یافت نشد